Navigation på webbplatsen
Hur navigerar jag på www.glassogruppen.se ?
Allmän information
Kundtjänst
Returer
Frakt och leverans
Betalningsmetoder
Integritetsskyddspolicy
Utlandsförsäljning
Orderövervakning
Vanliga frågor
Hur ser beställningsprocessen ut?
Hur lång är leveranstiden?
Vad är 3D-visualisering?
Vad behövs för att skapa en 3D-visualisering?
Vilka filtyper (loggor, foton) accepteras för 3D-visualisering?
Kan man göra ändringar efter beställningen?
Är det möjligt att lägga individuella, unika eller ovanliga order?
Varför välja vårt företag?
Högsta kvalitetsgaranti
Kristallkvalitetsgaranti
NAVIGATION PÅ WEBBPLATSEN
______________________________________________________________________________
Hur navigerar jag på www.glassogruppen.se ?
Navigering på webbplatsen utförs som i vanliga webbutiker. Istället för standardpris används dock ett förfrågningsformulär som visas omedelbart när man klickat på knappen "Skicka en prisförfrågan". I samband med detta läggs produkten till i varukorgen och visas under sidans övre meny. Alla produkter som man vill fråga om blir synliga där. Tillägsfrågor i formuläret såsom ”antal" hjälper oss återkomma med ett korrekt prisförslag.
ALLMÄN INFORMATION
______________________________________________________________________________
Man kan kontakta oss per telefon, eller via e-post Vi betjänar både privatpersoner och företag. Vi arbetar snabbt och våra produkter är av högsta kvalitet. Våra konsulter hjälper dig välja bästa lösningar för alla tillfällen då det ska tilldelas statyetter eller exklusiva gåvor.
Enligt distansavtalslagen gäller returrätten ej varor ”som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel".
Beställningsprocessen garanterar dock att varje beställning färdigställs i enlighet med kundens önskemål och anvisningar samt efter kundens slutgiltiga godkännande. Om dina produkter skadas under transport, garanterar vi en ny leverans utan extra kostnad.
Frakt och leverans
Statyetter tillverkade före klockan 14:00 expedieras på tillverkningsdagen. Vår speditör TNT levererar i de flesta fall nästa arbetsdag.
Betalningsmetoder
Vi accepterar betalningar i form av bank- och kontantöverföringar. Postförskott kan också ordnas. Nya kunder betalar i förskott vi sitt första köp.
1. Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, såsom förnamn, efternamn, (eventuellt) Företag/organisation, adress, e-postadress, telefonnummer. Syftet med detta är att kunna tillverka produkter beställda av dig samt att kunna leverera dem till dig. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är ditt samtycke. Du har när som helst rätt att återkalla ditt samtycke till behandlingen. Dina uppgifter kommer att sparas så länge du är kund hos oss. De personuppgifter vi behandlar om dig delas med (om du beställer leverans) med transportföretag, vilket är nödvändigt för att kunna utföra våra tjänster och fullgöra våra skyldigheter gentemot dig.
2. Vi kommer inte att dela dina personuppgifter med någon tredje part, förutom fall då vi blir skyldiga att göra så enligt lag. Däremot kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.
3. Alla uppgifter kommer att användas endast för kommunikation mellan Glasso och kunden.
4. Förutom personuppgifter som tillhandahålls under kommunikationen, kan webbplatsen använda tekniker som tillåter insamling av viss teknisk information som är nödvändig för servicen, till exempel webbplatsbesökarens IP-adress, webbläsartyp och operativsystem som används.
5. Webbplatsägaren samlar också in statistik över webbplatsbesök.
6. Du har rätt att kontakta oss om du vill få information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter. Detta gör du enklast genom att kontakta oss på info@crystalmemories.se. Du når vårt dataskyddsombud på alexander@3dworx.se.
7. För att förbättra webbplatsens arbete änvänds s.k. cookies. Inga cookies samlar några personuppgifter.
Utlandsförsäljning
Vid försäljning utomlands till länder inom EU debiteras 0% moms. För privatpersoner läggs det till standard momssats på 25%.
Orderövervakning
Vi har för närvarande inget system för aktiv statusövervakning av order. Kontakta oss via e-post eller telefon och våra konsulter kommer att hjälpa dig med det.
VANLIGA FRÅGOR (FAQ)
______________________________________________________________________________
Hur ser beställningsprocessen ut?
Beställningsprocessen är indelad i flera steg. I första steget försöker vi alltid hjälpa våra kunder välja de bästa produkterna för specifika tillfällen. Vi erbjuder statyetter i glas, metall, trä samt i olika typer av harts. Vi rättar oss efter kundens budget, vår erfarenhet samt av de tillfällen i samband med vilka våra produkter ska användas.
Alla kunder som vill se referenser till statyetter som vi gjort, får sådana omedelbart via e-post. Våra kunder inkluderar säväl företag som privatpersoner.
I nästa steg förbereder vi en offert baserad bland annat på leveranstid och kvantitet. Efter offertens godkännande förbereder vi en visualisering för kunden för att tydligt åskådliggöra hur den färdiga produkten kommer att se ut. Detta gör vi i form av unika virtuella fotografier. Efter kundens återkoppling utför vi eventuella förändringar och efter slutliga godkännandet går statyetterna till produktion.
I slutfasen packar vi våra produkter noggrant och omedelbart expedierar dem till kunden via våra speditörer.
Hur lång är leveranstiden?
Hela processen tar från 2 till 14 dagar. För skräddarsydda specialbeställningar bestäms leveranstiden individuellt. Olika faktorer kan förkorta eller förlänga den. Väntetiden för grundläggande visualiseringar är ungefär 1-2 dagar, mer avancerade såsom 3D-objekt tar cirka 3-4 dagar. Eventuella förändringar på kundens begäran kan försena processen. Produktionstiden tar 1 till 9 dagar beroende på: antal beställda produkter/kopior, lagersituation, formens komplexitet. Leverans av färdiga produkter tar 1-2 arbetsdagar inom Sverige.
Vad är 3D-visualisering?
3D-visualisering är en verklighetstrogen tredimensionell bild av produkten som kunden får för att kunna återkomma med synpunkter eller godkänna produktens slutgiltiga design. 3D-visualiseringar är datorgenererade och visar exakt hur slutprodukten kommer att se ut.
Tack vare 3D-visualiseringar kan både kunden och vi vara säkra på att produkten kommer att uppfylla kundens alla förväntningar.
Vad behövs för att skapa en 3D-visualisering?
Det finns två typer av lasergravering - 2D (platt) och 3D (tredimensionell). 2D-gravering kan utföras både på kristallens yta och inne i kristallen. Detta är bara en platt bild/text, precis som om den vore tryckt på ett pappersark. 3D-gravering skapas emellertid i 3 dimensioner och kan betraktas från olika sidor.
För att skapa en logotyp eller ett annat motiv i 3D används en speciell programvara för 3D-modellering. Denna process kallas för 2D-3D konvertering. Bästa underlaget för logotyper är vektorfiler (*.eps, *.ai osv). När det gäller föremål finns det 2 typer av 3D – 180 graders och 360 graders. De flesta nöjer sig med 180 graders 3D vilket kan jämföras med en ansiktsmask där allt som syns på den platta underlagsbilden får en tredje dimension dvs ett djup. Om man tittar på ”masken” bakifrån ser man allt spegelvänt och invänt. För 180 graders 3D räcker det med ett enda bra foto på föremålet taget i en fördelaktig vinkel.
Vill du beställa 360 graders 3D med föremålets naturliga former synliga från alla håll, finns det TVÅ alternativ:
1. Om du har en färdig CAD-fil (3D-fil), kan vi oftast använda den.
2. Har du ingen CAD-fil, ta 10-20 fotografier från alla möjliga håll på föremålet i fråga, även underifrån och uppifrån.
Vi kan också erbjuda ett stort urval av färdiga 3D-objekt som kan användas för gravering. Om du har ytterligare frågor tveka inte att kontakta oss. Vi svarar gärna på alla dina frågor.
Vilka filtyper (loggor, foton) accepteras för 3D-visualisering?
När det gäller logotyper är minimikravet att filer är högupplösta. Men för att vi ska kunna behålla alla detaljer rekommenderar vi att du tillhandahåller oss en vektorfil såsom PSD, EPS (Adobe Photoshop), CDR-fil (Corel Draw), AI (Adobe Illustrator) eller PDF. Det finns även andra vektorformat som också kan användas.
För mer komplexa 3D-modeller och sådana som kräver mycket exakt detaljering och precision (t.ex. maskindelar), är det bäst om du redan har egna 3D-filer, till exempel sådana filer som MAX, (3D Studio Max), MA (Maya), Solid Works osv.
Kan man göra ändringar efter beställningen?
Ja, men bara tills produkten har tillverkats av oss eller dess fysiska tillverkning startat.
Behöver du få något ändrat p.g.a. oväntade förändringar i ditt projekt, vänligen kontakta oss omedelbart per telefon.
Är det möjligt att lägga individuella, unika eller ovanliga order?
Vi kan skapa vilka statyetter som helst każdą statuetkę, Vi har också ett brett sortiment av färdiga kristaller kryształtów i olika storlekar. Om du har en idé om hur din statyett ska se ut, tveka inte att kontakta oss. Vi kommer att förverkliga din fantasi.
VARFÖR VÄLJA VÅR FÖRETAG?
______________________________________________________________________________
Högsta kvalitetsgaranti
GLASSO GRUPPEN garanterar högsta kvalitet. Många kända internationella företag i organisationer är bland våra återkommande kunder.
Kristallkvalitetsgaranti
Glasprodukter som vi erbjuder våra kunder tillverkas av s.k. optiskt glas av typen K9. Detta är kristallglas som exempelvis används för produktion av linser och för prismor i laseroptik. K9 har en mycket hög genomskinlighetsgrad och ytterst sällan några luftbubblor. Väger cirka 24% mindre än glas med blyinnehåll, poleras väl. I praktiken är det den renaste industriella glastypen som finns. Det används bland andra av SWAROVSKI.